פורסם ב- כתיבת תגובה

המלצת השבוע: הצב והארנב

כשאני בא לבחור משחק לשחק עם הילדים ההעדפה שלי תמיד תהיה למשחק שגם מייצר חשיבה ומאתגר אותם וכזה שגם לי יהיה כיף לשחק בו, בואו תכירו משחק שאני אוהב לשחק עם הילדים (וגם בלי)

את המשחק הכרתי באירוע בספרייה שבה הייתי צריך להציג את המשחק שלי, מעשה בפירות, והתלהבתי כמו כל אחד שרואה את המשחק בפעם הראשונה, הקופסה נראית כמו ספר! 


החברה שהוציא את המשחק, יילו, בחרה להוציא סדרת משחקים בנושא סיפורים מוכרים וזאת התוצאה.

https://www.youtube.com/watch?v=PwbVRTUgS6M

לדעתי המשחק המוצלח ביותר בסדרה הוא הצב והארנב, המשחק הוא המשך ישיר לספר בו הצב מנצח את הארנב והארנב מבקש סיבוב נוסף בגלל שהוא נרדם, לתחרות מצטרפים השועל, הזאב הכבשה, דמויות מוכרות מסיפורי ילדים וזה רק נהיה מעניין יותר.

בתחילת המשחק כל אחד מקבל חיה באופן אקראי ובוחר חיה נוספת מהקלפים שקיבל (אותה נשמור לסוף המשחק) אף אחד לא משחק חיה אחת ומזיז אותה, הכל תלוי בקלפים שהורדנו באותו סיבוב.

כל שחקן בתורו יכול להוריד בין 1-4 קלפים של אותה חיה והסיבוב מסתיים אשר יש על השולחן 4 קלפים של אותה חיה או 8 קלפים סה"כ, בשלב הזה נעבור לקלף בו מפורט הצעדים של כל חיה מלמעלה למטה.

מה שיפה פה שלכל דמות יש יתרונות וחסרונות להתקדמות וזה מה שעושה את המשחק מעניין ואסטרטגי, אנחנו מקבלים קלפים של כל החיות ונרצה להוריד לשולחן רק את החיות שאנחנו רוצים שינצחו, אבל לא תמיד יש לנו את הקלפים הרצויים, לכן על מנת לקדם את החיות שלנו נצטרך לחשוב קדימה ולתכנן את ההתקדמות שלנו.

​​​​​​​

תמיד נוכל להיפטר מקלפים על ידי הורדתם לשולחן ובכך נקדם חיות שלא שלנו, למשל אם מישהו הוריד קלפי ארנב נוכל לשים גם, כי גם אם נשים 1 או 4 קלפים הארנב יזוז 2 צעדים, או מקרה מעולה לוותר על קלפים זה זאב מילל, יש 2 סוגים של קלפי זאב רגיל ומילל, בזמן שמישהו שם מילל כל החיות מפחדות ורק הוא זז, לא חשוב איזה עוד חיות שמו על השולחן.

יש עוד פיצ׳רים מעניינים כמו שהכבשה מפחדת ממים, הצב תמיד זז גם אם לא שמו לו קלפים  וכמובן שהארנב ישן כאשר הוא ראשון.

​​​​​​​

כאשר חיה עוברת את קו הסיום, היא עולה על הפודיום למקום הראשון, ברגע שיש לנו גם מקום שני ושלישי, המשחק מסתיים, כל שחקן חושף את החיות שלו ומקבלים נקודות, אם החיה שלי נמצאת במקום הראשון 5 נק', מקום שני 3 נק' ומקום שלישי 2 נק', מחברים את הנקודות והשחקן עם הכי הרבה נקודות מנצח, אבל אנחנו משחקים בשביל ההנאה (;

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *